Administrace – Zabezpečení zákaznického účtu

V tomto článku se dočtete:


Potvrzení odkazem v e-mailu

Máte-li aktivní zasílání e-mailových oznámení o přihlášení do zákaznické administrace, můžete úspěšné dokončení přihlášení podmínit kliknutím na odkaz v tomto e-mailu.

Tato funkce je dostupná pouze pro zákazníky, kteří mají u účtu uvedené a ověřené telefonní číslo.

Nastavení zabezpečení tímto potvrzením nastavte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Můj účet Zákazník.
  3. V levém menu klikněte na Zabezpečení účtu.
  4. V rámečku Nastavení účtu nastavte frekvenci zasílání e-mailů s informacemi o přihlášení a vyžádání potvrzení pomocí odkazu.
  5. Změny potvrďte tlačítkem Uložit změny.
Nastavení zasílání e-mailů s informace o přihlášení a potvrzovacím odkazem
Nastavení zasílání e-mailů s informace o přihlášení a potvrzovacím odkazem

E-mail s hláškou o přihlášení do zákaznické administrace a případně s odkazem s můžete nechat zaslat:

  • Vždy (zapnuto)
    • Při každém přihlášení
    • Poprvé v rámci otevřeného prohlížeče
  • Při přihlášení z neznámého místa (pouze důležité)
    • Pokud se od posledního přihlášení změnil prohlížeč nebo IP adresa
    • Pokud se oproti celé historii přihlášení změnil prohlížeč nebo IP adresa
  • Nikdy (vypnuto)

Pokud zasílání hlášky o přihlášení vypnete, nemůžete ani aktivovat zaslání potvrzovacího odkazu.

Potvrzení jednorázovým heslem (OTP)

OTP je zkratka pro One Time Password. Jde o jednorázové heslo o šesti číslech, které má platnost 30 sekund. Po uplynutí tohoto času se na základě tzv. sdíleného klíče vygeneruje nové heslo. Tento klíč zakládáte při aktivaci OTP autentizace a je uložený jak na našem serveru, tak v zařízení, které používáte jako klíčenku. Pokud jsou klíčenka i server vzájemně synchronizovány, hesla založená na klíči se shodují, a Vy se s nimi můžete přihlásit.

Vzhledem k délce hesla a omezenému času jeho existence je velice nepravděpodobné, že by jej případný útočník uhodl. V kombinaci s běžným heslem k zákaznickému účtu tedy jde o poměrně účinnou ochranu.

Potřeby k OTP autentizaci

Nejprve se ujistěte, že u zákaznického účtu máte nastavené aktuální mobilní telefonní číslo a e-mailovou adresu. V případě ztráty klíčenky tyto údaje použijeme k ověření Vaší identity a obnovení přístupu.

K samotnému vygenerování jednorázového hesla používáte tzv. klíčenku – zařízení, na kterém v daný čas přečtete odpovídající jednorázový kód. Nejběžněji použijete mobilní telefon například prostřednictvím těchto aplikací:

Pokud Váš telefon mobilní aplikace nepodporuje, můžete použít rozšíření prohlížeče:

Aktivace OTP v administraci

Máte-li:

  • v zákaznické administraci nastavené aktuální mobilní telefonní číslo a e-mailovou adresu,
  • v mobilním telefonu nebo prohlížeči připravenou klíčenku,

můžete přistoupit k aktivaci OTP. Postupujte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Můj účet Zákazník.
  3. V levém menu vyberte Zabezpečení účtu.
  4. V rámečku Dvou-faktorová autentizace (OTP) klikněte na tlačítko Nastavit OTP.
  5. Do vybrané klíčenky opište kód sdíleného klíče, případně naskenujte QR kód.
  6. Do políček zadejte heslo k zákaznickému účtu a platné OTP heslo (6-ciferné číslo) z klíčenky.
  7. Klikněte na tlačítko Aktivovat.
Aktivace dvoufázového OTP ověření
Aktivace dvoufázového OTP ověření

Při dalším přihlášení Vás již systém vyzve k zadání OTP hesla.

Aplikaci s daným sdíleným klíčem můžete provozovat na více zařízeních. V případě selhání nebo ztráty jednoho zařízení tedy můžete použít záložní řešení.

Zadáte-li heslo chybně, nebo během aktivace dojde k jiné chybě, existující účet z klíčenky smažte a zahajte celý postup znovu. Systém vygeneruje nový sdílený klíč a starý zneplatní.

Deaktivace OTP

Máte-li přístup do zákaznické administrace, postupujte stejně jako při aktivaci, ale v Zabezpečení účtu klikněte v rámečku Dvou-faktorová autentizace (OTP) na tlačítko Deaktivovat.

Deaktivace OTP
Deaktivace OTP

Ztráta OTP klíčenky

Pokud přístup k zákaznické administraci nemáte kvůli ztrátě OTP klíčenky, postupujte těmito kroky:

  1. Zadejte přihlašovací jméno a heslo do zákaznické administrace ⧉.
  2. V následujícím kroku klikněte na odkaz Ztratil jsem OTP klíčenku.
  3. Zkontrolujte e-mailovou schránku. Do 5 minut od odeslání klikněte na odkaz ke zrušení OTP klíčenky v e-mailu WEDOS Internet – deaktivace OTP klíčenky z adresy wedos@wedos.com.
  4. Na odkazu z e-mailu klikněte na tlačítko zaslat SMS.
  5. Do políčka zadejte Ověřovací SMS kód.
  6. Odklikněte Nejsem robot a klikněte na tlačítko odeslat.
Potvrzení deaktivace OTP odkazem z e-mailu
Potvrzení deaktivace OTP odkazem z e-mailu

OTP je nyní deaktivované.


Odhlášení aktivních uživatelů

Máte-li podezření, že se do Vaší zákaznické administrace přihlásil někdo neprávem, můžete odhlásit aktivní uživatele zákaznické administrace:

  • Odkazem v e-mailu s informacemi o přihlášení do zákaznického účtu (více o jeho nastavení v kapitole Potvrzení přihlášení odkazem v oznamovacím e-mailu). E-mail přijde z adresy no-reply@wedos.com a odkaz má tvar https://login.wedos.com/logout-all/(specifický_kód_příkazu).
  • Tlačítkem v zákaznické administraci.

K tlačítku pro odhlášení všech aktivních uživatelů zákaznické administrace přistoupíte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Můj účet Zákazník.
  3. V levém menu klikněte na Zabezpečení účtu.
  4. V rámečku Odhlásit ze všech relací klikněte na tlačítko Odhlásit vše.
Odhlášení uživatele ze všech aktivních relací
Odhlášení uživatele ze všech aktivních relací

Kontrola historie přihlášení

Chcete-li zkontrolovat, kdy a odkud se kdo přihlašoval do Vašeho zákaznického účtu, postupujte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Můj účet Zákazník.
  3. V levém menu klikněte na Historie přihlášení.

V tabulce získáte rychlý přehled o stavu a původu přihlášení do zákaznické administrace. Více detailů získáte kliknutím na ikonu lupy v levé části řádku.

Zobrazení historie přihlášení
Zobrazení historie přihlášení

Běžné problémy

Mezi běžné problémy sw zabezpečením účtu patří:

Aktivace OTP se nepodařila

Problém: Kvůli chybě systému/klíčenky neproběhla aktivace správně.

Řešení: Smažte daný sdílený klíč z aplikace a aktivujte OTP znovu od začátku.

Nedostupný kontakt pro deaktivaci OTP

Problém: Chceme deaktivovat OTP, ale nemáme přístup k danému e-mailu nebo telefonu.

Řešení: Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře. Uveďte přihlašovací e-mail k účtu a žádost o deaktivaci OTP. Další postup s Vámi dořeší autorizační oddělení WEDOS zpravidla do 1 pracovního dne.


Často kladené dotazy

Může někdo manipulovat se službami v mém účtu, aniž by se přihlásil do mojí zákaznické administrace?

Se službami ve Vašem zákaznickém účtu mohou manipulovat uživatelé k nim oprávnění, majitelé domén (dle registru) je mohou přesunout z cizího do vlastního zákaznického účtu pomocí autorizačního hesla

Jak můžu chránit své weby a jiné služby před zneužitím?

Především dodatečným zabezpečením účtu (viz kapitola Zabezpečení přihlášení do zákaznického účtu WEDOS) a důsledným zálohováním, včetně lokálních, nebo dokonce offline úložišť. U domén zvažte jejich pojištění.

Jakou OTP klíčenku mám použít, když nemám chytrý mobilní telefon?

Existují i klíčenky pro prohlížeče.

Můžu mít víc OTP klíčenek? Jak je nastavím?

Ano, všechny klíčenky nastavte najednou se shodným sdíleným klíčem. Další zařízení pak můžete přidat v zákaznické administraci ⧉.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors