Služby – Přechod mezi Webhostingem a WebSite

Tento návod řeší přechod mezi službami Webhosting a WebSite. Potřebujete-li přejít z jedné z těchto služeb na Mailhosting, postupujte podle návodu Služby – Přechod mezi Webhostingem a Mailhostingem.

V tomto návodu se dozvíte:


Srovnání služeb Webhosting a WebSite

Služby Webhosting a WebSite obě slouží především k publikaci webové stránky na internetu a případně k provozu e-mailů. Webhosting a WebSite jsou dvě různé služby, které nemohou sdílet jeden doménový název.

  • Webhosting slouží k provozu vlastního webu či webové aplikace, případně redakčního systému (WordPress, Joomla, PrestaShop a jiné). Můžete zde provozovat prakticky libovolnou aplikaci využívající HTML, CSS, JavaSctipt a PHP. Všechny varianty Webhostingu jsou placené.
  • WebSite je webhosting obsahující blokový editor webových stránek, přes který vytváříte veškerý obsah webu. Základní (Free) varianta WebSite je zdarma.

Služba WebSite obsahuje vlastní webhosting. Chcete-li ji používat, objednejte ji pro danou doménu místo Webhostingu, ne zároveň s ním.


Přechod z Webhostingu na WebSite

Chcete-li místo existujícího Webhostingu vytvořit web pomocí služby WebSite, je třeba:

  1. Uvolnit doménový název 
  2. Založit novou službu WebSite

Nechcete-li Webhosting dále využívat, po dokončení přechodu jej vypovězte.

Uvolnění doménového názvu Webhostingu

Doménový název Webhostingu uvolníte přejmenováním služby, nebo odebráním aliasu.

Webhosting, který chcete dále využívat, můžete přejmenovat přímo na nový doménový název podle návodu Webhosting – Přejmenování. Pokud webhosting již dále používat nechcete, přejmenujte jej na na název s nevyužitou subdoménou, např. staryweb.domena.tld.

Po uvolnění názvu Webhostingu přestane starý web fungovat. FTP, databáze a interní adresa budou nadále přístupné.

Uvolnění doménového názvu přejmenováním nebo odebráním aliasu Webhostingu
Uvolnění doménového názvu přejmenováním nebo odebráním aliasu Webhostingu

Založení WebSite

Službu WebSite založte vyplněním objednávkového formuláře ⧉. Systém službu zřídí do 1 hodiny od přijetí platby (v případě varianty Free do 1 hodiny od dokončení objednávky).

Vypovězení Webhostingu

Nemáte-li pro Webhosting jiné využití, vypovězte jej.

Za Webhosting zřízený nejvýše 7 dní před podáním výpovědi můžete požadovat vrácení peněz. Starší Webhosting už lze pouze nechat doběhnout, ale v rámci výpovědi můžete požádat o převod zbývajících prostředků na novou službu WebSite, kterou jste založili. Žádost uveďte do okénka Důvod výpovědi, včetně názvu služby, na kterou chcete prostředky převést.


Přechod z WebSite na Webhosting

Chcete-li místo existující služby WebSite vytvořit web pomocí služby Webhosting, je třeba:

  1. Uvolnit doménový název 
  2. Založit novou službu Webhosting

Nechcete-li WebSite dále využívat, po dokončení přechodu ji vypovězte.

Uvolnění doménového názvu WebSite

Doménový název služby WebSite uvolníte jejím přejmenováním.

WebSite, kterou chcete dále využívat, můžete přejmenovat přímo na nový doménový název podle návodu WebSite – Změna domény. Pokud WebSite již dále používat nechcete, přejmenujte ji na název s nevyužitou subdoménou, např. staryweb.domena.tld.

Po uvolnění názvu WebSite přestane starý web fungovat. Blokový editor bude nadále přístupný.

Uvolnění doménového názvu WebSite změnou domény služby
Uvolnění doménového názvu WebSite změnou domény služby

Založení Webhostingu

Webhosting založte vyplněním objednávkového formuláře ⧉. Systém službu zřídí do 1 hodiny od přijetí platby.

Po založení Webhostingu doporučujeme aktivovat HTTPS podle tohoto návodu.

Vypovězení WebSite

Nemáte-li pro službu WebSite jiné využití, vypovězte ji.

Za WebSite zřízenou nejvýše 7 dní před podáním výpovědi můžete požadovat vrácení peněz. Starší WebSite už lze pouze nechat doběhnout, ale v rámci výpovědi můžete požádat o převod zbývajících prostředků na nový Webhosting, který jste založili. Žádost uveďte do okénka Důvod výpovědi, včetně názvu služby, na kterou chcete prostředky převést.


Převod e-mailů mezi službami

Máte-li u původní služby zřízené e-mailové schránky, po přechodu mezi Webhostingem a WebSite nebudou přístupné pod původním názvem. Pokud nová (sub)doména neexistuje, do schránek nebude chodit žádná nová pošta, ale původní e-maily ve schránkách zůstanou, dokud nedojde k jejich smazání, nebo smazání celé služby.

Potřebujete-li přistoupit k e-mailům u původní služby, můžete použít poštovního klienta nebo WebMail ⧉. Přihlašovací jméno k dané schránce změňte na tvar s novým názvem původní služby, např. info@stary.domena.tld.

Vypovězený Webhosting nebo WebSite systém smaže 7 dní po expiraci.

Chcete-li provoz e-mailů zachovat, založte identické schránky na nové službě podle návodu E-maily – Schránky. Starší e-maily pak přemigrujte do nových schránek podle návodu E-maily – Automatická migrace.

Podrobný návod na přechod mezi službami Webhosting a Mailhosting najdete v článku Služby – Přechod mezi Webhostingem a Mailhostingem.


Běžné problémy

Mezi běžné chyby při přechodu mezi službami Webhosting a WebSite patří:

Existující objednávka se stejným názvem

Problém: Zobrazuje se chybová hláška: V systému již existuje objednávka (služby) pro tuto doménu.

CHYBA: V systému již existuje objednávka webhostingu pro stejnou doménu.
CHYBA: V systému již existuje objednávka webhostingu pro stejnou doménu.

Příčina: Systém eviduje existující službu nebo aktivní objednávku služby s daným doménovým názvem (aliasem).

Řešení: Ujistěte se, že přejmenování nebo odebrání aliasu původní služby proběhlo v pořádku. Pokud službě zůstal původní název, zkuste přejmenování provést znovu z jiného prohlížeče.

Pokud přejmenování nebo zřízení nové služby brání neuhrazená objednávka, požádejte podporu ⧉ o její stornování.

Doména v jiném zákaznickém účtu

Problém: Zobrazuje se chyba: Doména se nachází v jiném zákaznickém účtu.

CHYBA: Doména se nachází v jiném zákaznickém účtu
CHYBA: Doména se nachází v jiném zákaznickém účtu

Příčina: Přejmenováváte-li službu podle existující domény registrované u WEDOS, případně pro tuto doménu službu zakládáte, musí být služba i doména aspoň dočasně ve stejném zákaznickém účtu.

Řešení: Přesuňte doménu aspoň dočasně do vlastního účtu pomocí autorizačního hesla nebo přesunu služeb pomocí loginu a ID.

Nefunkční nebo starý web

Problém: Zobrazuje se starý web nebo chybová hláška.

Příčina: Obsah webu je často cachovaný v prohlížeči. Ten potom může zobrazovat data původního webu, přestože doména už směřuje na jiný hosting.

Služby Webhosting a WebSite mají rozdílné DNS záznamy typu A a AAAA. Záznamy typu MX se shodují. Při přejmenování a zakládání služeb můžete nechat DNS záznamy nastavit automaticky – pokud automatickou změnu nastavení odmítnete odškrtnutím příslušného políčka, musíte později doménu na službu nasměrovat.

Řešení: Zobrazuje-li se původní web, zkuste jej nejdřív načíst bez cache prohlížeče klávesovou zkratkou Ctrl+Shift+R.

Zobrazuje-li se chyba, nasměrujte doménu na novou službu podle návodu Domény – Nasměrování na služby, nebo ručně podle návodu DNS – Záznamy domény. Automatické směrování DNS funguje pouze v případě, že doména má DNS záznamy u nás. V opačném případě musíte DNS záznamy nastavit ručně dle návodu poskytovatele. Adresy služeb najdete ve stejnojmenné tabulce v Detailu služby.

Často kladené dotazy

Koupil jsem doménu s Webhostingem a teď nemůžu aktivovat WebSite. Proč?

Webhosting a WebSite jsou různé služby. WebSite obsahuje svůj vlastní webhosting, i když jeho správa je ze zákaznické administrace nedostupná. Chcete-li používat místo Webhostingu WebSite, přejděte z jedné služby na jinou dle tohoto návodu.

Co když chci na jedné doméně mít zároveň WebSite a redakční systém?

Redakční systém nebo WebSite můžete mít na subdoméně, ale musíte pro něj založit samostatnou službu.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors