Tento článek řeší instalaci aplikací pomocí vestavěného instalátoru služby Webhosting NoLimit a NoLimit Extra, případně u služby WMS.
Webhosting LowCost instalátor aplikací neobsahuje.
V tomto článku se dočtete:
- K čemu slouží instalátor aplikací
- Jak aplikaci nainstalovat / odinstalovat
- Běžné problémy
- Často kladené dotazy
Instalátor aplikací
Přes instalátor aplikací můžete na webhosting snadno a rychle nainstalovat jednu či více populárních PHP aplikací.
Instalátor provádí jen jednorázovou počáteční instalaci. Veškerá další správa, údržba a aktualizace aplikace je plně na zákazníkovi. Za správnou funkčnost aplikací neneseme odpovědnost.
Aktuální nabídku aplikací, včetně jejich verzí, najdete v nabídce instalátoru (viz kapitola Instalace aplikace). Jiné aplikace instalujte ručně podle manuálu výrobce.
Instalátor aplikací vytváří vlastní složky na FTP v adresáři www/domains/domena.tld, kde domena.tld je konkrétní doména, na kterou instalátor instalaci provádí. Dále zakládá vlastní databáze s náhodně vygenerovanými názvy.
Pomocí instalátoru můžete na jeden webhosting nainstalovat maximálně 30 aplikací.
Instalace aplikace
Než začnete instalovat, ujistěte se, že:
- doména či subdoména, na kterou instalujete, má v DNS nastavené a propsané záznamy na daný webhosting,
- složka na FTP, do které chcete instalovat v adresáři www/domains/(cíl instalace) je prázdná, nebo neexistuje,
- v adresáři www máte soubor .htaccess s našimi pravidly.
Pro instalaci aplikace nejprve vstupte do nabídky instalátoru podle následujícího postupu:
- Přihlaste se do svého účtu v zákaznické administraci ⧉.
- Zvolte záložku Hostingové služby Webhosting nebo WMS.
- Otevřete detail webhostingu, na který chcete instalovat.
- V levém menu zvolte Instalátor aplikací.

V nabídce instalátoru najdete všechny podporované aplikace, včetně nejvyšší verze, kterou můžete přes instalátor instalovat. U některých aplikací můžete instalovat i nižší verze.
Pro pokračování v instalaci vyberte z nabídky aplikaci, kterou chcete instalovat.
Detail aplikace
Po výběru aplikace přijdete na stránku s detailem, kde najdete především seznam dostupných verzí a požadavků aplikace na verzi PHP a povolené funkce. Dále zde najdete odkazy na web, dokumentaci, či podporu aplikace.
Pro pokračování v instalaci zvolte verzi aplikace a klikněte na tlačítko Instalovat.

1. Základní informace
V tomto kroku zvolte cíl instalace:
- Zvolte instalaci přes protokol http, nebo https.
- Zadejte subdoménu, na kterou chcete aplikaci instalovat (volitelné).
- Vyberte název nebo alias webhostingu, kam chcete aplikaci instalovat.
- Zadejte další cestu pro instalaci aplikace (volitelné).
- Klikněte na tlačítko Pokračovat.

2. Nastavení aplikace
Vyplňte požadovaná nastavení a klikněte na tlačítko Pokračovat.
Přístupové údaje do aplikace uložte na bezpečné místo. Jejich obnovení se řídí pravidly aplikace, v zákaznické administraci je po úspěšné instalaci už nenajdete.
3. Souhrn objednávky
V tomto kroku zkontrolujte cíl instalace a nastavení. Nejpozději v tomto kroku Vás instalátor upozorní na případné chyby.
V případě chyby v nastavení (předchozím kroku), jej můžete změnit kliknutím na odkaz Nastavení v tabulce.
V případě chyby v cíli instalace (prvním kroku) zahajte instalaci znova.
4. Instalace
V tomto kroku můžete sledovat průběh instalace. Systém zde potom zobrazí informaci o jejím úspěšném dokončení.
Instalátor pro danou aplikaci vytvoří databázi. Během instalace obdržíte e-mail o zřízení databáze, který můžete archivovat, nebo smazat.
Běžné problémy
Nejčastějšími příčinami selhání instalátoru aplikací jsou:
- Doména nesměruje na webhosting
- Existující aplikace
- Chyby v souboru .htaccess
- Staré soubory v cílové složce
- Nepodporovaná verze PHP
- Po úspěšné instalaci se na webu zobrazuje chyba pluginu
Doména nesměruje na hosting
Problém: Objevuje se chybová hláška: Zvolená doména (příp. suboména) nesměruje v DNS na tento webhosting.
Příčina: Doména není nasměrovaná na webhosting, nasměrování se v DNS ještě nepropsalo (z důvodu nedávné změny DNS záznamů, nebo serverů), nebo je směrování na webhosting skryté reverzním proxy serverem (WEDOS Global, CloudFlare a podobné služby).
Řešení: Zjistěte, kde má Vaše doména DNS záznamy. Pokud jsou u nás, změňte je podle návodu DNS – Záznamy domény, nebo Domény – Nasměrování DNS na služby. Vyčkejte na propsání DNS záznamů (zpravidla trvá 1 – 2 hodiny) a opakujte instalaci.
Používá-li Vaše doména WEDOS Protection ⧉ nebo jinou reverzní proxy službu, dočasně nasměrujte DNS domény (nebo konkrétní subdomény) na webhosting přímo. Pokud si s tímto nevíte rady, kontaktujte zákaznickou podporu ⧉.
Existující aplikace
Problém: Objevuje se chybová hláška Níže uvedená objednávka instalace má stejný cíl instalace, jako jste zadali do formuláře.
Příčina: Aplikace nelze přeinstalovávat přímo, pro instalaci jedné musíte nejdřív odstranit předchozí aplikaci ve stejném cíli.
Řešení: Než budete pokračovat v instalaci, ujistěte se, že instalujete do správného adresáře a nepřepisujete instalaci aplikace, kterou chcete zachovat. Pro přeinstalaci existující aplikace pak postupujte takto:
- Ve varování klikněte na tlačítko Odinstalovat aplikaci a pokračovat v nové objednávce.
- Přes FTP klient (například webFTP ⧉) se připojte k hostingu.
- Na FTP ve složce www/domains smažte složku s předchozí verzí instalace.
- Pokračujte v nové instalaci.

Chyby v souboru .htaccess
Problém: Ve třetím kroku se objevuje chybová hláška: Zadaný cíl instalace není dostupný přes HTTP(S) protokol. Pravděpodobně nepoužíváte náš výchozí .htaccess.
Příčina: Tato chyba může mít dvě hlavní příčiny: soubor .htaccess ve složce www buď nesměruje požadavky podle očekávané (výchozí) adresářové struktury webhostingu, nebo obsahuje kód pro vynucení HTTPS, které může instalaci komplikovat.
Řešení: V zákaznické administraci obnovte výchozí soubor .htaccess a proveďte instalaci znova přes protokol http.
V případě potřeby po dokončení instalace smažte ve složce www obnovený soubor .htaccess a přejmenujte jeho poslední zálohu na .htaccess.
Staré soubory v cílové složce
Problém: Ve třetím kroku objeví chybová hláška: Cílový adresář /www/domains/domena.tld není prázdný.
Příčina: Po odinstalaci aplikace v administraci jste pravděpodobně zapomněli smazat i soubory na FTP, nebo mazání zabránila chyba na FTP.
Řešení: Přes FTP klient (například webFTP ⧉) se připojte k hostingu. Na FTP ve složce www/domains smažte složku, do které chcete instalovat a opakujte instalaci.
Pokud složku s původní instalací smazat nelze, opravte práva souborů a zkuste to znova. Pokud problémy přetrvají, aktivujte dočasný přístup pro podporu a kontaktujte nás ⧉.
Nepodporovaná verze PHP
Problém: V prvním kroku svítí chybová hláška: Aplikaci nelze nainstalovat, jelikož konfigurace nesplňuje tyto požadavky: …
Příčina: Na webhostingu máte nastavenou příliš starou (nebo příliš novou) verzi PHP.
Řešení: Upravte v zákaznické administraci konfiguraci PHP. Vyčkejte 30 minut na propsání nové verze a nainstalujte požadovanou aplikaci.
Po úspěšné instalaci můžete verzi PHP opět zvýšit, pokud to samotná aplikace podporuje.
Instalace úspěšná, na webu je chyba pluginu
Problém: Po úspěšné instalaci se na webu nebo při pokusu o přihlášení do administrace objevuje chyba Warning: session_start(): open(/data/web/virtuals/X/virtual/session/sess_xxx, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in /data/web/virtuals/X/virtual/www/domains/domena.tld/wp-content/plugins/limit-login-attempts-reloaded/core/LimitLoginAttempts.php on line 387
Příčina: Chyba vznikla v předinstalovaném bezpečnostním pluginu Limit Login Attempts Reloaded.
Řešení: Vyřaďte plugin přes FTP:
- Přihlaste se FTP účtem do WebFTP ⧉.
- Jděte do složky WordPress pluginů, například www/domains/domena.tld/wp-content/plugins/.
- Přejmenujte složku limit-login-attempts-reloaded na limit-login-attempts-vyrazeno.
Často kladené dotazy
Co když nefunguje instalace přes https, ale já potřebuji, aby aplikace byla přes https přístupná?
Nainstalujte aplikaci přes http a https v aplikaci nastavte až po instalaci. Postupujte podle návodu Webhosting – Nastavení HTTPS na webu.
Potřebuji jinou verzi aplikace, než je v instalátoru. Jak mám postupovat?
Pokud chcete vyšší verzi, můžete nainstalovat tu v instalátoru a potom aktualizovat.
Nižší verzi nainstalujte ručně, podle návodu výrobce nebo distributora aplikace.
Můžu v aplikaci používat pluginy?
Ano, po instalaci můžete aplikace rozšiřovat pluginy. Berte při tom ale v potaz výkon webhostingu. Velké množství pluginů s vysokými požadavky na výkon může vést k Chybě 503.
Můžu na jeden hosting nainstalovat více aplikací?
Ano, dokud je instalujete na různá místa (domény, subdomény, složky). Maximum takto nainstalovaných aplikací je 30.