Tento článek řeší založení nového doménového kontaktu. Jeho přeregistraci, případně přesun do jiného zákaznického účtu, řeší návod Domény – Přeregistrace kontaktu. Návod na změnu údajů kontaktu najdete v článku Domény – Úprava kontaktu.
V tomto článku se dočtete:
Určení registru domény
Každý doménový kontakt se váže k určitému registru. Například registr CZ.NIC ⧉ spravuje doménové kontakty použitelné u domén s koncovkou CZ. Kontakty lze tedy používat pouze v rámci daného registru – chcete-li založit novou doménu u jiného registru, musíte založit také nový kontakt.
Chcete-li zjistit, u kterého registru se doména a tím pádem i její kontakt nacházejí, postupujte těmito kroky:
- Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
- V horním menu vyberte záložku Domény.
- Vyberte doménu, jejíž registr chcete určit.
- V tabulce Informace najděte řádek TLD.

Založení nového kontaktu
Potřebujete-li založit nový kontakt, postupujte takto:
- Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
- V horním menu vyberte záložku Domény.
- V levém menu rozbalte Nástroje TLD, kde TLD je konkrétní koncovka domény, nebo registr.
- Zvolte položku Vytvořit kontakt.
- Vyplňte pečlivě formulář a potvrďte jej tlačítkem Odeslat.

Věnujte zvláštní pozornost správnému vyplnění e-mailu. Autorizační hesla pro další úpravy domény jsou zasílána na tento e-mail.
Po vytvoření se kontakt objeví v Seznamu kontaktů dané koncovky, nebo registru.
Často kladené dotazy
Proč si nemůžu zvolit vlastní název kontaktu?
Některé registry vlastní název kontaktu umožňují, jiné ne. Pokud administrace možnost zadání názvu nenabízí, daný registr vlastní názvy nepodporuje.
Co když už doménový kontakt mám, ale je u jiného registrátora?
V případě domény CZ jej můžete přeregistrovat k nám podle tohoto návodu. Pro jiné doménové koncovky vytvořte kontakt nový.