Zjednodušenou verzi tohoto návodu najdete v článku Začínáme – Přechod od konkurence.
Tento článek řeší přesun služeb od jiného poskytovatele služeb (registrátora domén nebo poskytovatele hostingu). Chcete-li služby přesunout z od jiného uživatele v rámci VEDOS, postupujte podle návodu Služby – Přesun z cizího účtu VEDOS.
V tomto článku se dozvíte:
- Jak přesunout:
- Běžné problémy
- Často kladené dotazy
Přesun domény k VEDOS
Doména a hosting jsou dvě různé služby. Chcete-li u VEDOS provozovat web, e-maily, nebo obojí, doménu můžete mít pořád registrovanou u jiné společnosti.
Před přesunem domény se ujistěte, že danou koncovku máme v nabídce ⧉. Pokud Vaši koncovku nenabízíme, doménu k nám nemůžete přesunout, můžete pro ni ale založit DNS i webhostingové služby.
Chcete-li mít všechny služby pod jednou střechou, přeregistrujte doménu k nám podle návodu Domény – Přeregistrace.
Přesun webu k VEDOS
K VEDOS můžete přesunout téměř jakýkoliv web, u kterého máte přístup ke zdrojovým souborům (přes FTP) a případně k databázím. To platí i pro většinu webů vytvořených v redakčních systémech (např. WordPress).
Běžný přesun webu probíhá v těchto krocích:
- Objednávka webhostingu nebo jiné služby
- Migrace souborů a databází
- Kontrola před produkcí
- Nasměrování domény (DNS)
Objednávka hostingu
Pro většinu webů doporučujeme objednat službu Webhosting s tarifem NoLimit ⧉. Služba má tyto základní vlastnosti:
- Podporu zabezpečeného přístupu HTTPS
- Nové verze PHP a databáze MariaDB
- Neomezený prostor pro soubory webových prezentací
- Dostatečný výkon pro většinu moderních redakčních systémů
- 5 GB prostoru pro e-maily rozšiřitelného až na 0,5 TB.
Potřebujete-li pro webovou aplikaci vyšší výkon, zvažte Webhosting s tarifem Extra ⧉, nebo službu WMS ⧉ s vyhrazeným výkonem.
Pokud Vaše aplikace vyžaduje kromě výkonu i speciální technologie nebo přístup k operačnímu systému, zvažte použití VPS ⧉.
K přesunu webů na serverové služby neposkytujeme podporu.
Migrace souborů a databází na Webhosting
Soubory i databáze můžete na nově zřízený webhosting přesunout těmito způsoby:
- Automatickou migrací souborů a dat v základním režimu, pokud Váš web databáze buď nepoužívá, nebo je vytvořený v redakčním systému WordPress. Postupujte podle návodu Webhosting – Automatická migrace dat.
- Automatickou migrací souborů a dat v expertním režimu, pokud Váš web používá databáze, nebo chcete mít nad průběhem migrace plnou kontrolu. Postupujte podle návodu Webhosting – Expertní automatická migrace dat.
- Pluginem redakčního systému, jako je například wordpressový UpDraftPlus ⧉, nebo Duplicator ⧉. Postupujte podle návodu k danému pluginu.
- Manuálně podle níže uvedeného návodu.
Pokud automatická migrace nefunguje správně, stáhněte soubory a exportujte databáze původního webhostingu a nahrajte je na nový webhosting. Pomohou Vám návody:
- Webhosting – Správa souborů
- Webhosting – Databáze
- Webhosting – Import a export databáze v phpMyAdmin
Po migraci databází aktualizujte jejich údaje v konfiguračních souborech webu.
Kontrola před produkcí
Při automatické migraci poskytujeme zdarma doménu, na které můžete funkčnost webu zkontrolovat.
Pokud takovou doménu nemáte, můžete kontrolu provést:
- Přes interní adresu webhostingu. Ta má tvar například
http://123456.w78.wedos.ws/
a najdete ji v e-mailu o zřízení webhostingu, nebo v detailu služby v zákaznické administraci. Zobrazuje obsah složky www. S některými frameworky a redakčními systémy (WordPress) nemusí fungovat správně. - Na doméně pomocí souboru hosts. V souboru hosts operačního systému můžete doméně přiřadit jinou adresu, než by načetla z DNS. Upravte tento soubor dle návodu Vašeho operačního systému a přiřaďte doméně IP adresu nového webhostingu, kterou najdete v e-mailu o zřízení webhostingu, nebo v detailu služby v zákaznické administraci.

Nasměrování domény (DNS)
Pokud web po přesunu funguje, jak má, můžete na něj nasměrovat doménu:
- Automaticky: Máte-li doménu i DNS u VEDOS, můžete DNS na nový webhosting či mailhosting nasměrovat automaticky podle návodu Domény – Nasměrování na služby. Systém přepíše aktuální nastavení záznamů typu A, AAAA a MX.
- Manuálně: Používáte-li DNS WEDOS, postupujte podle návodu DNS – Záznamy domény. Nastavte na doméně nové záznamy typu A, AAAA a MX.
Přesun e-mailů k VEDOS
E-maily můžete na nově zřízený hosting přesunout těmito způsoby:
- Automatickou migrací schránek. Postupujte podle návodu E-maily – Automatická migrace.
- Manuálně pomocí e-mailového klienta.
Automaticky migrovat e-maily na:
Potřebujete-li ručně založit nové schránky, postupujte podle návodu E-maily – Schránky.
Přesun DNS k WEDOS
Přestože změna DNS záznamů trvá obvykle až 1 hodinu a změna DNS serverů 6 – 48 hodin, doporučujeme ji provést až po důkladné kontrole funkčnosti webu na novém hostingu.
Přesun DNS k WEDOS není automatický, ani když k nám přeregistrujete doménu. Chcete-li používat naše DNS, zadejte DNS servery
ns.wedos.net ns.wedos.cz ns.wedos.eu ns.wedos.com
nebo, u doménových koncovek CZ, použijte NSSET s názvem WEDOS
.
Podrobný návod na nastavení DNS serverů (NSSETu) u domén registrovaných u WEDOS najdete v článku Domény – DNS servery (NSSET).
Máte-li u nás doménu, DNS i hostingové služby, můžete DNS záznamy nasměrovat několika kliknutími podle návodu Domény – Nasměrování DNS na služby. Chcete-li DNS záznamy nastavit manuálně, postupujte podle návodu DNS – Záznamy domény.
Po nasměrování DNS na webhosting můžete aktivovat HTTPS certifikát. Podrobný návod najdete v článku Webhosting – Rychlé nastavení HTTPS.
Běžné problémy
Mezi běžné problémy s přesunem služeb od jiného posyktovatele patří:
- Nedostupné FTP původního hostingu
- Místo migrovaného webu se zobrazuje hláška „Webhosting je aktivní“
- Web po migraci nefunguje správně
Nedostupné FTP původního hostingu
Problém: Původní hosting nemá dostupné FTP, přes které bychom získali soubory webu.
Řešení: Pokud je FTP jenom zablokované, požádejte podporu poskytovatele o obnovení přístupu, případně poskytnutí zálohy.
Pokud poskytovatel FTP vůbec nezpřístupňuje, web pravděpodobně přesunout nepůjde.
Webhosting je aktivní
Problém: I po nakopírování souborů na FTP se zobrazuje zelená stránka Webhosting je aktivní.
Příčina: Stránka je cachovaná v prohlížeči, nebo je problém v adresářové a souborové struktuře.
Řešení: Nejprve stiskem kláves Ctrl+Shift+R ověřte, že tento obsah není jenom cachovaný v prohlížeči.
Pokud problém přetrvává, přihlaste se na FTP a zkontrolujte, že web splňuje jednu z těchto podmínek:
- Web je nahraný ve složce www a původní soubor index.html je přepsaný souborem index.html Vašeho webu, nebo smazaný (pokud máte index.php).
- Web je nahraný ve složce www/domains/domena.tld, kde domena.tld je název domény, na které má fungovat, bez www. Ve složce www je výchozí soubor .htaccess.
Přemigrovaný web nefunguje správně
Problém: Na přemigrovaném webu se zobrazují chyby, nebo je rozbitý.
Řešení: Problém a jeho řešení vyhledejte v článku Webhosting – Nefunkční web po migraci.
Často kladené dotazy
Nevím si s postupem migrace rady, můžete ji provést za mě?
Ano, více informací najdete u produktu Placený přesun od konkurence ⧉. Služba se vztahuje pouze na Webhosting a WMS, na VPS a jiné serverové hostingy migrace neprovádíme.
Jak zjistím, jestli je Webhosting WEDOS to správné řešení pro můj web?
Všechny naše hostingové služby mají 7-denní zkušební lhůtu. Pokud nesplní Vaše očekávání, můžete je do té doby podle tohoto návodu vypovědět a nechat si vrátit peníze.