Začínáme – Změny údajů

Tento článek je zjednodušený pro začátečníky. Podrobné informace o aktualizaci osobních údajů najdete v článcích uvedených na konci odpovídajících kapitol.



Údaje zákaznického účtu

Údaje zákaznického účtu nemají žádný vliv na údaje služeb v něm obsažených. Potřebujete-li změnit fakturační údaje, nebo údaje majitele/provozovatele služby, postupujte podle návodů níže.

Navštivte odkaz odpovídající požadované změně:

Vyplňte odpovídající formulář a uložte změny.

Instrukce k vyplnění najdete přímo na příslušných stránkách.

Hotovo! 🎉

Změny se projeví nejpozději do několika minut.

Další informace najdete v článku pro pokročilé Administrace – Zákaznický účet.


Fakturační údaje

Změna fakturačních údajů stornuje aktuálně vystavenou výzvu k platbě prodloužení služby (pokud existuje) a vystaví novou s novým variabilním symbolem.

Zde popsaná změna fakturačních údajů je trvalá a systém ji uplatní na aktuálně vystavené a všechny budoucí výzvy k platbě služby.

Fakturační údaje již uhrazených objednávek (faktury a daňové doklady) změnit nelze.

Přihlaste se do zákaznické administrace a otevřete seznam služeb:

Každý typ služby má samostatné fakturační údaje. Chcete-li tedy změnu provést např. pro doménu a její Webhosting, otevřete odkazy pro oba typy služeb.

V seznamu zaškrtejte služby, jejichž fakturační údaje chcete změnit.

Ve spodní části tabulky potom vyberte položku Změna údajů odběratele (fakturační údaje) a klikněte na tlačítko Provést.

Výběr vzorových domén pro zadání změny odběratele
Výběr vzorových domén pro zadání změny odběratele

Do formuláře vyplňte aktuální údaje a na další stránce je potvrďte.

Systém zasílá veškeré účetní doklady automaticky pouze na uvedený primární E-mail.

Zpracovává-li Vaši fakturaci externí účetní, tedy jiná osoba, než je uvedená jako odběratel, doporučujeme vyplnit jejich e-mail do pole E-mail 2.

Vyžádá-li neautorizovaná osoba zaslání fakturačních dokladů na E-mail nebo E-mail 2, může jí podpora vyhovět. Na jiné než uvedené adresy fakturační doklady nikdy nezasíláme.

Hotovo! 🎉

Pokud u služby existuje neuhrazená výzva k platbě, systém ji stornuje a obratem zašle novou s novými údaji, včetně nového variabilního symbolu.

Další informace najdete v článku pro pokročilé Služby – Fakturační údaje.


Majitel domény

Níže uvedený návod popisuje postup úpravy kontaktu majitele domény v registru.

Registry neumožňují změnu jména (firmy) doménového kontaktu a pohlížejí na ni jako na změnu majitele domény. V takovém případě tedy postupujte podle návodu Domény – Změna majitele.

Přihlaste se do zákaznické administrace a otevřete odkaz pro výběr domény ⧉.

Ze seznamu vyberte doménu, u které chcete upravit kontakt majitele.

Používají-li kontakt se shodným identifikátorem i jiné domény, proběhne změna u všech.

Výběr vzorové domény ze seznamu
Výběr vzorové domény ze seznamu

V tabulce Informace najděte položku Kontakt vlastník a klikněte na název (identifikátor) doménového kontaktu.

Otevření rozhraní pro úpravu doménového kontaktu majitele domény
Otevření rozhraní pro úpravu doménového kontaktu majitele domény

V rozhraní info/úprava kontaktu si nechte na e-mail doménového kontaktu zaslat jeho autorizační heslo. To nakopírujte do políčka a klikněte na tlačítko Upravit/zobrazit skrytá data.

Po kliknutí na odkaz zaslat heslo budete vyzváni k zadání captcha kódu a potvrzení žádosti o heslo tlačítkem Zaslat autorizační heslo.

Zaslání a následné zadání autorizačního hesla doménového kontaktu
Zaslání a následné zadání autorizačního hesla doménového kontaktu

Upravte údaje ve formuláři a zaškrtejte souhlasy.

Jméno ani firmu kontaktu tímto způsobem nelze změnit. Založte nový kontakt s aktuálními údaji a změňte majitele domény.

Potvrďte úpravy kliknutím na tačítko Odeslat.

Hotovo! 🎉

Změna údajů kontaktu se projeví zpravidla v rámci hodin (závisí na rychlosti zpracování žádosti registrem).

Další informace najdete v článku pro pokročilé Domény – Změna majitele.


Provozovatel služby

Přihlaste se do zákaznické administrace a otevřete odkaz podle typu služby:

Ze seznamu vyberte službu, u které chcete upravit nebo změnit provozovatele.

Výběr vzorové služby ze seznamu
Výběr vzorové služby ze seznamu

V oddílu Editace údajů provozovatele služby ve spodní části stránky proveďte požadované změny.

Pokud měníte firmu, jméno, příjmení, e-mail, telefon, nebo IČ, zvolte také způsob potvrzení změn.

  • Změnu potvrdí původní i nový provozovatel použitím e-mailu a SMS: vyberte v případě, že původní i nový provozovatel mají přístup k e-mailům a telefony jsou schopné zobrazit SMS s ověřovacím kódem.
  • Změnu potvrdí původní i nový provozovatel úředně ověřeným podpisem: můžete provést i bez výše uvedených přístupů. Formulář k úřednímu ověření si zašlete na libovolný e-mail, který uvedete do pole v této volbě.
Formulář pro změnu údajů provozovatele služby s výběrem způsobu potvrzení změn
Formulář pro změnu údajů provozovatele služby s výběrem způsobu potvrzení změn

Proveďte potvrzení podle instrukcí vybraného způsobu:

  • V případě potvrzení e-mailem a SMS klikněte na odkaz v e-mailu a na dané stránce zadejte e-mailový a SMS kód.
  • V případě potvrzení úředně ověřenými podpisy vytiskněte a vyplňte tiskopis. Proveďte úřední ověření a zašlete dokument poštou na adresu:
    WEDOS, a.s.
    Masarykova 1230
    37341 Hluboká nad Vltavou
Potvrzení požadavku na změnu provozovatele služby online (heslem z mailu a SMS)
Potvrzení požadavku na změnu provozovatele služby online (heslem z mailu a SMS)

Hotovo! 🎉

Změna údajů kontaktu se projeví do 1 hodiny od dokončení autorizace. Systém vystaví a zašle novou zpracovatelskou smlouvu.

Další informace najdete v článku pro pokročilé Služby – Provozovatel.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors