Zálohový účet – Manuál

V tomto článku se dozvíte:


Zálohový účet WEDOS

Zálohový účet umožňuje udržovat na zákaznickém účtu peněžní kredit, kterým hradíte služby. Mezi jeho hlavní výhody patří:

  • Výrazné zjednodušení fakturace. Místo plateb a účetních dokladů každé jednotlivé služby řešíte pouze dobíjení a účtování kreditu.
  • Okamžité úhrady objednávek. Objednávky uhrazené z kreditu systém řeší okamžitě, místo aby čekal na připsání platby na účet.
  • Automatické prodlužování služeb. V nastavení expirace služeb můžete vybrat služby, které se budou 10 dní před expirací prodlužovat automaticky za předpokladu, že máte na zálohovém účtu dostatek kreditu. Pokud službu automaticky prodlužovat nechcete, stačí ji v dostatečném předstihu vypovědět (výpověď služby nijak neovlivňuje její datum expirace).

Ze zálohového účtu můžete uhradit libovolnou výzvu k platbě za služby společnosti WEDOS, a.s ⧉. Patří sem nejen hostingové služby, ale i jiné poplatky, například zpoplatněná obnova služby ze zálohy.

Ze zálohového účtu momentálně nemůžete platit za služby WEDOS OnLine ⧉.


Založení zálohového účtu

Zálohový účet můžete začít používat ihned po nastavení fakturačních údajů v zákaznické administraci. Postupujte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Fakturace.
  3. V levém menu vyberte Zálohový účet Nastavení fakturačních údajů.

Potřebujete-li fakturační údaje účtu změnit, požádejte o to přes formulář ⧉ zákaznickou podporu. Požadavky vyřizuje fakturační oddělení zpravidla do 1 pracovního dne.


Dobíjení a stav kreditu

Pro dobití kreditu na zálohový účet nejprve vystavte novou zálohovou fakturu těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Fakturace.
  3. V levém menu vyberte Zálohový účet Zálohové faktury a platby.
  4. Ve formuláři Nová zálohová faktura zadejte částku, o kterou chcete navýšit kredit. Částku v minimální výši 100 Kč (nebo ekvivalent v jiné měně) zadávejte bez DPH.
  5. Klikněte na tlačítko vytvořit fakturu.
Formulář vystavení nové zálohové faktury
Formulář vystavení nové zálohové faktury

Systém vystaví zálohovou fakturu na dobíjenou částku + DPH a zašle ji na e-mail uvedený ve fakturačních údajích. Fakturu můžete uhradit:

  • Běžným bankovním převodem
  • On-line platbou
  • Platební kartou

Po připsání platby na náš účet systém automaticky navýší hodnotu kreditu na zálohovém účtu.

Kredit je vratný. V případě, že chcete peníze vrátit, postupujte podle návodu v kapitole Zrušení zálohového účtu.

Stav kreditu

Stav kreditu zjistíte přímo na úvodní stránce zákaznické administrace ⧉, nebo na hlavní stránce Fakturace ⧉.

Stav zálohového účtu ve fakturaci
Stav zálohového účtu ve fakturaci

Hrazení služeb ze zálohového účtu

Máte-li na zálohovém účtu dostatečný kredit, můžete jím uhradit téměř libovolnou objednávku či fakturu vystavenou společností WEDOS, a.s ⧉. Více informací najdete v článku Zálohový účet – Platby.


Fakturace zálohového účtu

Fakturaci zálohového účtu popisuje článek Zálohový účet – Vyúčtování.


Zrušení zálohového účtu

Pokud si nepřejete zálohový účet nadále využívat, kontaktujte nás prostřednictvím formuláře ⧉. Provedeme jeho vynulování a zůstatek vám vrátíme. Požadavky řeší fakturační oddělení zpravidla do 1 pracovního dne.


Slovníček pojmů

  • Kredit: Peníze na zálohovém účtu určené k platbám za služby.
  • Vynulování: Vrácení celé zbývající hodnoty kreditu na bankovní účet.
  • WAPI: WEDOS API, používá kredit k platbám za operace.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors