Zálohový účet – Vyúčtování

Tento článek řeší fakturační stránku zálohového účtu. Základní informace najdete v článku Zálohový účet – Manuál.

V tomto článku se dozvíte:


Pohyby na zálohovém účtu

Přehled pohybů na zálohovém účtu získáte v zákaznické administraci těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte položku Fakturace.
  3. V levém menu klikněte na Pohyby na účtu.
Stav zálohového účtu a výpis pohybů
Stav zálohového účtu a výpis pohybů

U každé položky najdete:

  • příznak platby – speciální označení plateb, které jsou:
    • blokované (B): systém částku vyhradil na úhradu objednávky, objednaná služba čeká za zřízení.
    • nevyúčtované (N): systém částku použil na úhradu objednávky, ale ještě ji nevyúčtoval.
  • typ – platba objednávky nebo vklad
  • služba – typ služby, která byla zaplacena
  • částka – výše vkladu (kladné číslo) nebo platby (záporné číslo)
  • popis – popis konkrétní zaplacené služby nebo poznámky k provedenému vkladu
  • č. obj. – číslo objednávky, odpovídá objednávce ve fakturačním systému a číslům zálohových faktur

Zůstatek na zálohovém účtu i částky jsou uvedeny bez DPH.


Vyúčtování

Ke každému vyúčtování náleží faktura obsahující vyúčtované služby a odečet příslušné výše kreditu tak, aby celková částka faktury byla 0 Kč. Vyúčtování provádí systém automaticky vždy v první polovině kalendářního měsíce. Konečnou fakturu zasílá na fakturační e-mail zálohového účtu.

Systém vyúčtuje pouze úspěšně zřízené služby.

Vyúčtování můžete provést i manuálně těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte položku Fakturace.
  3. V levém menu klikněte na Vyúčtování.
  4. Klikněte na tlačítko Provést vyúčtování.
Vyúčtování položek zálohového účtu
Vyúčtování položek zálohového účtu

Změna fakturačních údajů

Změnu fakturačních údajů v současnosti nemůžete provést v zákaznické administraci. Přihlaste se do zákaznické administrace a kontaktujte nás přes formulář ⧉. V žádosti uveďte nové fakturační údaje, které chcete nastavit. 

Žádosti vyřizuje fakturační oddělení zpravidla do 1 pracovního dne.


Běžné problémy

Mezi běžné problémy se zálohovým účtem patří:

Nejde změnit fakturační údaje

Problém: V administraci se zobrazuje: Fakturační údaje již není možné měnit, protože již existují nějaké účetní doklady k tomuto zálohovému účtu.

Příčina: Před změnou fakturačních údajů zálohového účtu je třeba manuální kontrola fakturačním oddělením.

Řešení: Požádejte o změnu fakturačních údajů zálohového účtu prostřednictvím formuláře ⧉. Uveďte nové údaje. Záležitost s Vámi dořeší pracovníci fakturačního oddělení zpravidla do 1 pracovního dne.

Výzva k platbě neodpovídá zadanému kreditu

Problém: Částka, na kterou přišla výzva k platbě, je vyšší než hodnota kreditu zadaná ve formuláři.

Příčina: Do formuláře zadáváte částku bez DPH, které systém dopočítá dodatečně.

Řešení: Uhraďte částku přesně tak, jak je uvedena ve výzvě. Je-li DPH účtováno nesprávně, kontaktujte nás přes formulář ⧉.


Často kladené dotazy

Kde najdu další informace ohledně fakturace zálohového účtu?

Další informace najdete v článcích Zálohový účet – Vyúčtování.

Jakou částku mi strhnete z kreditu při uhrazení služby? S DPH, nebo bez?

DPH platíte při dobíjení kreditu, za platby služeb tedy systém z kreditu strhává částky bez DPH.

Jak změním fakturační údaje zálohového účtu?

Požádejte o změnu zákaznickou podporu ⧉. Požadavky vyřizuje fakturační oddělení zpravidla do 1 pracovního dne.

Můžu zaplatit ze zálohového účtu jen část objednávky, a zbytek doplatit jiným způsobem?

Ne, celou objednávku je třeba zaplatit jedním způsobem.

Proč nemůžu do vyúčtování přidat nově zřízenou službu? Částka se už úspěšně odečetla.

Částka je pouze blokovaná (u služby je v přehledu pohybů příznak B). Vyčkejte na zřízení služby, pak můžete zadat vyúčtování.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors