E-maily – Řešení problémů

Máte-li podezření, že dochází k blokování příchozí nebo odchozí pošty, řešte problém podle článku E-maily – Blokování.

V tomto článku se dočtete:


Diagnostika problémů s e-maily

Způsob, kterým diagnostikujete problém s e-maily, se zpravidla liší, zakládáte-li novou službu, nebo řešíte existující. Pokud ale jedna z diagnostik problém neodhalí, doporučujeme vyzkoušet i tu druhou. Například i u nové služby může probíhat výpadek, a existující doména může mít chybná DNS.

Diagnostika nové služby

Zakládáte-li novou e-mailovou službu, diagnostikujte problémy těmito kroky:

  1. Ujistěte se, že u služby máte založené e-mailové schránky.
  2. Proveďte diagnostiku domény nebo webhostingu v zákaznické administraci. Věnujte pozornost těmto položkám:
    • Správnost DNS serverů v tabulce Doména v registru.
    • Existence a správnost MX záznamů v tabulkách DNS, případně Webhosting k doméně.
    • Stav domény v systému a Ověření e-mailu majitele domény (pokud jej doména vyžaduje) v tabulce Doména v systému.
Vzorová diagnostika domény nasměrované na Webhosting WEDOS (redakčně zkráceno)
Vzorová diagnostika domény nasměrované na Webhosting WEDOS (redakčně zkráceno)
  1. Zkontrolujte, jestli jsou schránky dostupné přes WebMail ⧉.
  2. Zkontrolujte nastavení e-mailového klienta.

Diagnostika existující služby

Pokud Vám přestaly fungovat e-maily u existující služby, diagnostikujte problémy těmito kroky:

  1. V zákaznické administraci ⧉ zkontrolujte, jestli jsou doména ⧉ i Webhosting ⧉ (nebo WMS ⧉, WebSite ⧉, Mailhosting ⧉) aktivní.
Kontrola stavu domény
Kontrola stavu domény
  1. Ověřte stav služeb na webu WEDOS Status ⧉. Systém sem posílá automaticky zjištěné výpadky do 10 minut od vyhodnocení problému. Je-li výpadek třeba zadat ručně, oznámení problému může trvat déle.
  2. Prověřte, zda Váš hosting není zablokovaný podle článku E-maily – Blokování.
  3. Zkontrolujte, jestli jsou schránky dostupné přes WebMail ⧉.
  4. Zkontrolujte nastavení e-mailového klienta.

Řešení problémů s e-maily

Problémy s nově založenými i existujícími e-maily mohou vzniknout kdekoliv – od nastavení domény a DNS, přes nastavení hostingové služby, po poštovní klienty (WebMail, nebo vlastní klient).

Doména a DNS

Mezi nejběžnější problémy s doménou a DNS patří:

  • Neaktivní doména: Neaktivní doména buď expirovala, nebo ještě nebyla zřízena. Stav domény najdete v jejím detailu v zákaznické administraci ⧉. Pokud dříve aktivní doménu v administraci nevidíte, buď se nachází v jiném zákaznickém účtu (případně u jiného registrátora), nebo ji systém po určité době expirace smazal. Pokud můžete, službu uhraďte. Do 6 – 48 hodin po úspěšném přijetí platby v našem systému by opět měla fungovat. 

Běžným důvodem deaktivace generických domén (COM, NAME, …) je neověření e-mailu majitele domény, který jsme Vám zaslali po její registraci, do 15 dní. Dohledejte tento e-mail a pomocí odkazu ověřte majitele domény. Nedaří-li se Vám e-mail najít, požádejte podporu ⧉ o jeho opětovné zaslání. Uveďte název domény.

  • Nesprávné DNS servery. Pokud jste v nedávné době měnili DNS servery (NSSET) domény, zkontrolujte, že u nového poskytovatele máte správné MX záznamy. Počítejte také s delší dobou propisování DNS serverů, které zpravidla trvá 6 – 48 hodin.
  • Nesprávné nebo chybějící MX záznamy. Aby na doménu chodila pošta, musí mít aspoň jeden záznam typu MX. Záznamy typu MX zadávejte bez názvu, pokud nechcete e-maily provozovat na subdoméně.
  • Nesprávný nebo chybějící SPF záznam. SPF záznam nastavte podle tohoto návodu. Používáte-li více poskytovatelů e-mailových služeb, slučte jejich SPF záznamy do jednoho, protože několik SPF záznamů má stejný účinek jako žádný.

Hosting e-mailů

Hosting pro e-maily nabízíme jako součást služeb Webhosting, WebSite (vyjma varianty Free) a WMS. Novinkou je samostatná služba Mailhosting.

Mezi běžné problémy pošty na mailhostingu patří:

WebMail

Pokud funguje doména, DNS i hostingová služba, měl by fungovat i WebMail ⧉. Nejčastějším problémem, který nesouvisí s výše uvedenými návody, je přihlášení.

Do WebMailu se přihlašujte celou e-mailovou adresou ve formátu schranka@domena.tld

Pokud se nemůžete přihlásit aliasovou doménou, přihlaste se názvem služby. Funguje i název, kdy má webhosting hlavní doménu odebranou, například schranka@w123456.

Pokud přihlášení nefunguje, zkontrolujte:

Pokud chyba přetrvává u aktivní e-mailové schránky na aktivním hostingu, změňte její heslo, vyčkejte 15 minut na propsání změny a zkuste se přihlásit znovu.

Jiné e-mailové klienty

E-mailové klienty třetích stran mohou obsahovat nastavení, která nejsou s našimi servery kompatibilní. Klienty, které instalujete do počítače, navíc často omezují bezpečnostní prvky, jako jsou antivirové programy a firewall.

Pozorujete-li ve svém e-mailovém klientu chybu při činnosti, kterou můžete bez problému provést na stejném zařízení ve WebMailu ⧉, zkontrolujte nastavení:

Pokud žádná kombinace nastavení nepomáhá, ověřte, že servery nebo porty neblokuje antivir, firewall, nebo jiný bezpečnostní prvek Vašeho zařízení či sítě. Pokud chyba přetrvá, kontaktujte nejprve podporu e-mailového klienta.


Často kladené dotazy

Co když vůbec nic z tohoto návodu nepomohlo?

Pošlete žádost o prověření přes formulář ⧉. Uveďte název problematické schránky a co nejpřesnější popis problému i vyzkoušených řešení. Přiložte snímky obrazovky ⧉ chybových hlášek a nastavení.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors