Služby – Prodlužování

Tento článek řeší nastavení prodlužování služeb. Další možnosti chování služeb před expirací nastavíte podle návodu Administrace – Chování služeb před expirací. Podrobné informaci o průběhu expirace služeb najdete v návodu Služby – Průběh expirace.

V tomto článku se dozvíte:


Prodlužování služeb

Kdykoli prodloužíte službu, nastavíte vybrané období navíc k aktuálnímu datu expirace. 

Systém vyžádané období navýší v okamžiku úspěšného zpracování platby za službu. To je podmíněné zadáním přesné částky (včetně haléřů) a variabilního symbolu platby, pokud Vámi zvolený typ platby tyto údaje vyžaduje.

Změna fakturačních údajů a některá nastavení příplatkových služeb stornují původní výzvu k platbě a vystavují novou s novým variabilním symbolem. Zašlete-li platbu s variabilním symbolem původní nebo jakékoli starší faktury, systém službu neprodlouží. Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře ⧉, uveďte název služby a variabilní symbol zaslané platby.

Základní časovou jednotkou, po kterou můžete službu prodloužit, je 1 rok. Některé služby umožňují delší období, některé kratší (ovšem s manipulační přirážkou). Přehled najdete v tabulce:

SlužbaProdloužení
Webhosting, WebSite, Cloud, CD1 rok (lze opakovat do limitu služby)
Domény1 až 10 let (do maxima 10 let)
WMS, VPS, dedikované servery, Disk1 rok, nebo 1 měsíc (s přirážkou 10%)

Podrobnosti k průběhu expirace služeb najdete v článku Služby – Průběh expirace.


Manuální prodloužení služby

Manuální prodloužení služby můžete zadat následujícím postupem:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte typ služby, který chcete prodloužit.
  3. V přehledu vyberte konkrétní službu, kterou chcete prodloužit.
  4. V levém menu klikněte na Prodloužení.
  5. Nastavte požadované parametry a potvrďte tlačítkem objednat prodloužení.

Některé služby nabízejí specifické nastavení prodlužování: 

Domény

Doménu můžete mít předplacenou až na 10 let dopředu. Abyste mohli doménu prodloužit, musí expirovat za 9 let a méně.

Na prodloužení domén nelze uplatnit slevové kupony.

Manuální prodloužení domény
Manuální prodloužení domény

U domény můžete také nastavit průběžné fakturační období na 1 až 9 let. Nastavení najdete na stejné stránce jako prodloužení domény.

Nastavení doby prodlužování domén
Nastavení doby prodlužování domén

WMS, servery a Disk

U služeb WMS, VPS, dedikované servery a WEDOS Disk můžete přepínat mezi roční a měsíční fakturací (s přirážkou 10%). Nové období se projeví od současného data expirace.

Vzorová změna období služby VPS ON
Vzorová změna období služby VPS ON

Hromadné prodloužení služeb

K hromadnému prodloužení služeb potřebujete aktivní zálohový účet s dostatečným množstvím kreditu. Ceny služeb hrazené ze zálohového účtu jsou bez DPH.

Služby stejného typu můžete prodloužit hromadně. Postupujte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte typ služby, který chcete prodloužit.
  3. V přehledu zaškrtněte služby, které chcete prodloužit.
  4. Ve spodní části přehledu vyberte Prodloužení.
  5. Klikněte na tlačítko provést.
Hromadné prodloužení domén
Hromadné prodloužení domén

Na následující stránce zadejte detaily prodloužení a klikněte na tlačítko Pokračovat. Poté zkontrolujte detaily objednávky a potvrďte ji tlačítkem Dokončit.


Automatické prodloužení služeb

K automatickému prodloužení služeb potřebujete aktivní zálohový účet s dostatečným množstvím kreditu. Ceny služeb hrazené ze zálohového účtu jsou bez DPH.

Automaticky prodlužované služby nevystavují výzvy k platbě. Pokud k automatickému prodloužení z nějakého důvodu nedojde, prodlužte ji ručně.

Automatické prodloužení můžete nastavit buď pro všechny služby vybraných kategorií (domény, webhostingy, …), nebo vybrané služby umístěné do složek.

Globální nastavení prodlužování

Chcete-li automaticky prodlužovat všechny služby vybraných kategorií, postupujte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Můj účet Zákazník.
  3. V levém menu vyberte Nastavení expirace služeb.
  4. U vybraných kategorií služeb zaškrtněte Automatické prodloužení.
  5. Klikněte na tlačítko Změnit nastavení.

Nastavení pomocí složek

Toto nastavení podrobně rozebírá návod Administrace – Chování služeb před expirací.


Běžné problémy

Mezi běžné problémy s prodlužováním služeb patří:

Služba se nezobrazuje v administraci

Problém: Služba k prodloužení se nezobrazuje v zákaznické administraci.

Příčina: Služba je registrovaná u jiného poskytovatele, u jiného zákazníka, nebo je smazaná.

Řešení: Ověřte si, zda služba funguje. Pokud ano, ověřte, zda ji opravdu máte u nás a jste přihlášeni ve správném zákaznickém účtu. Pokud to ověřit nedokážete, požádejte o pomoc zákaznickou podporu ⧉. Uveďte druh a název služby, kterou řešíte. Podpora Vám může poslat nápovědu jména či společnosti správce služby, případně přihlašovacího e-mailu. Rozsah poskytnuté nápovědy je zcela v kompetenci podpory a nelze ji nijak nárokovat.

Pokud služba nefunguje, je velká pravděpodobnost, že ji systém po expiraci smazal. Více informací o expiraci služeb najdete v článku Služby – Průběh expirace.

Nelze zadat slevový kupon domény

Problém: V objednávce prodloužení domény není žádné políčko pro zadání slevového kuponu.

Příčina: Domény už nyní nabízíme prakticky za nákupní ceny, žádné dodatečné slevy k nim tedy nenabízíme.

Řešení: Důkladně si projděte podmínky Vašeho slevového kuponu a uplatněte jej na prodloužení služby, pro kterou platí.

Nefunkční slevový kupon na prodloužení

Problém: Slevový kupon na prodloužení služby nefunguje.

Příčina: Kupon je expirovaný, byl vyčerpaný maximální počet jeho uplatnění, nebo zadáváte kupon fungující pouze pro zřizování nových služeb.

Řešení: Důkladně si projděte podmínky použití a datum expirace Vašeho slevového kuponu. Jste-li přesvědčeni o tom, že by kupon na prodloužení Vaší služby fungovat měl, pošlete přes formulář kód kuponu, název služby, kde jej uplatňujete, a text nebo snímek obrazovky ⧉ chybové hlášky.

Nízký zůstatek kreditu na účtu

Problém: Při pokusu o hromadné prodloužení se zobrazuje hláška: Zůstatek na zálohovém účtu je příliš nízký (X CZK). Cena objednávky je Y CZK.

Řešení: Dobijte potřebnou částku na zálohový účet.

Expirovaná automaticky prodlužovaná služba

Problém: Automaticky prodlužovaná služba se kvůli nedostatku kreditu neprodloužila a expirovala.

Příčina: Je-li na zálohovém účtu nízký kredit a služba se neprodlouží, systém pro ni nevystavuje fakturu a zkouší znovu prodlužovat z účtu. Pokud prodloužení selže, služba expiruje.

Řešení: Prodlužte službu manuálně. Zkontrolujte a případně změňte fakturační údaje zálohového účtu tak, aby Vám příště správně přišlo upozornění o neúspěšném prodloužení služby.

Chcete-li mít přehled o expiraci služeb a jiných výpadcích webových a mailových služeb, využijte rozšíření domény WEDOS EWM ⧉, nebo monitoring WEDOS OnLine ⧉.

Vrácená platba za prodloužení

Problém: Platba za prodloužení služby se vrátila na účet.

Příčina: Jakmile systém expirovanou službu smaže, platby s odpovídajícím variabilním symbolem vrací. Ohledně plateb, které se sytému nepodařilo spárovat automaticky, ani neodpovídají žádné starší platbě, kterou evidujeme, se Vám zpravidla ozve fakturační oddělení.

Řešení: Zkontrolujte fakturační e-mail služby, zda Vás ohledně neidentifikované platby kontaktovalo fakturační oddělení. Platby přijaté více než 30 dní po expiraci služby (s výjimkou některých služeb) typicky vracíme, protože služby s nimi spojené systém smazal.


Často kladené dotazy

Proč mi zasíláte výzvu k platbě za prodloužení služby měsíc před datem splatnosti?

V základním nastavení zasíláme e-maily s předstihem, abychom omezili riziko výpadku služeb v případě komplikací s e-mailem či platbou. Chcete-li změnit frekvenci zasílání upozornění, postupujte podle návodu Administrace – Chování služeb před expirací.

Můžu manuálně prodlouženou službu uhradit z kreditu?

Ano, postupujte podle tohoto návodu.

Pokud uhradím službu dřív, nepřijdu o kus předchozího období?

Ne, ať už uhradíte službu kdykoli, prodlouží se od původního data expirace. Totéž platí i pro uhrazení služby pozdě: uhradíte-li službu o 2 dny později, prodlouží ji systém opět od data expirace, ne od data přijetí platby a spuštění služby zpět do provozu.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors