Webhosting – Logy

V tomto článku se dozvíte:


Logování

Pomocí logování můžete odhalit příčiny zpomalení nebo jiného nežádoucího chování webu. Ke službě webhosting nabízíme dva druhy logů – Accesslog a Errorlog.

Logování začíná v okamžiku spuštění služby. Starší logy v systému nejsou dostupné.

Accesslog

Accesslog, neboli log přístupů, zaznamenává všechny přístupy na web přes HTTP a HTTPS. Přístupy přes FTP neloguje. Slouží ke sledování obecného provozu na webu, ale i přístupu ke konkrétním souborům, například rozhraní administrace.

Errorlog

Errorlog zaznamenává chyby PHP (skriptů webu) a Apache (serveru). Využijete jej především při testování aktualizací webu (například pluginů), nebo při zjišťování možných příčin Chyby 503.


Aktivace logování

Potřebujete-li získat logy webhostingu na WMS, tento krok přeskočte a pokračujte kapitolou Získání logů. Webhostingy na WMS mají logování vždy aktivní.

U běžného Webhostingu jsou Accesslog a Errorlog příplatkové služby. Aktivujete je těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace ⧉.
  2. V horním menu vyberte Hostingové služby Webhosting.
  3. Z nabídky vyberte webhosting, u kterého chcete logování zapnout.
  4. V levém menu vyberte Doplňkové služby.
  5. U vybrané služby klikněte na tlačítko + v levé části tabulky.
  6. Chcete-li aktivovat logy pouze dočasně (na 24 hodin zdarma), zaškrtněte políčko aktivovat dočasně na 24 hodin.
  7. Klikněte na tlačítko Aktivovat.
Aktivace rozšíření Accesslog a Errorlog v zákaznické administraci
Aktivace rozšíření Accesslog a Errorlog v zákaznické administraci

Aktivací logů zahájíte proces logování. Nastavení se projeví do 30 minut. Události (přístupy, chyby), které vznikly před spuštěním služby, v lozích dostupné nebudou.

Dočasnou aktivaci (na 24 hodin zdarma) můžete provést pouze jedenkrát za 30 dní.


Získání logů

Logy služby WMS jsou dočasně nedostupné. Ohledně jejich zaslání kontaktujte zákaznickou podporu ⧉.

Accesslogy i Errorlogy systém ukládá každý den do nového souboru. Stahovat můžete logy staré až 7 dnů (ale ne starší, než je spuštění služby).

Výstupy z logů získáte přímo v zákaznické administraci. Postupujte těmito kroky:

  1. Přihlaste se do zákaznické administrace.
  2. V horním menu vyberte Hostingové služby Webhosting.
  3. Z nabídky vyberte webhosting, odkud chcete data z logů získat.
  4. V levém menu vyberte Logy.
  5. U typu logu a data, jehož log chcete získat, klikněte na tlačítko získat log.
  6. Po vygenerování logu klikněte na tlačítko stáhnout log.

Stažené logy ve formátu CSV můžete prohlížet například v tabulkovém procesoru (Excel, Calc a podobné).

Obsluha logů v zákaznické administraci
Obsluha logů v zákaznické administraci

Často kladené dotazy

Jak zjistím, kdo se mi kdy a odkud připojil k webhostingu přes FTP?

Přístupy na FTP bohužel nelogujeme.

Chyba se stala předtím, než jsem zapnul logování. Jak se dostanu ke starším logům?

Logy starší, než je spuštění logování, služba neposkytuje. Potřebujete-li logovat delší období, než je 24 hodin, aktivujte službu trvale.

Proč je můj log prázdný?

Spuštění služby v systému obvykle trvá do půl hodiny. Pokud log vygenerujete ihned po aktivaci v zákaznické administraci, bude prázdný.

Můžu logy stahovat automaticky?

Bohužel, automatické generování a stahování logů aktuálně nepodporujeme.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors