Webhosting – Řešení problémů webu

Tento návod řeší problémy s webem na službě Webhosting (včetně WMS).

V tomto článku se dočtete:


Diagnostika problémů s webem

Většina běžných chyb je dobře popsaná a k použitelnému návodu na jejich řešení se nejlépe dostanete zadáním chybové hlášky nebo stručného popisu chyby v kombinaci s názvem poskytovatele (případně redakčního systému) do vyhledavače (Google, …), například Chyba 500 Prestashop WEDOS.

Vzorové zadání problému a první výsledek vyhledávání Google (upraveno)
Vzorové zadání problému a první výsledek vyhledávání Google (upraveno)

Pokud postup nenajdete, vyzkoušejte následující kroky:

  1. Spusťte diagnostiku domény podle návodu Domény – Diagnostika. Zde zjistíte, jestli jsou služby aktivní/vypnuté, případně zda je vůbec provozuje VEDOS.
  2. Zkontrolujte službu Status na adrese wedos.status.online ⧉. Označení web serveru najdete v diagnostickém výpisu z předchozího kroku.
  3. Projděte krok za krokem kapitolu Řešení problémů s webem.
Zjištění názvu webhostingového clusteru (serveru) v základní diagnostice
Zjištění názvu webhostingového clusteru (serveru) v základní diagnostice

Mezi pokročilejší nástroje vhodné k diagnostice problémů s webem patří:

  • Logování. Umožňuje lokalizovat konkrétní chyby (Errorlog) a případně jejich souvislost s počtem přístupů na stránky (Accesslog). Jednou za měsíc máte logování Webhostingu na 24 hodin zdarma. Návod najdete v článku Webhosting – Logování.
  • Vývojářské nástroje prohlížeče. Hodí se zejména k prověření nefunkčních částí stránek (Síť) a skriptů (Konzole). Návod najdete v manuálu Vašeho prohlížeče.

Řešení problémů s webem

Problémy s webem mohou vzniknout na různých místech:

  • U domény nebo DNS: Sem běžně patří expirace domény nebo jiná příčina odstavení DNS serverů, alternativně problematický zásah do DNS záznamů.
  • V nastavení Webhostingu: Některé parametry služby mohou přijít do konfliktu s aplikací, kterou na hostingu provozujete.
  • V adresářové struktuře nebo souborech: K těmto problémům dochází zejména při problematickém zásahu na FTP, vzácněji při nahrávání obsahu jinými způsoby.
  • V redakčním systému nebo aplikaci: Tyto problémy jsou velmi rozmanité – každá aplikace, šablona, plugin nebo jejich kombinace může způsobit chybu. WEDOS poskytuje návody (případně podporu) pouze na nejběžnější z těchto problémů.
  • Důsledkem napadení: Máte-li na webu malware, nebo Vám útočník smazal či pozměnil data, můžeme Vám při včasném zjištění problému zajistit zálohu. Samotné odvirování webu z naší strany neřešíme, vyhledejte pomoc specialisty.

Doména a DNS

Doména, DNS a Webhosting jsou rozdílné služby. Před řešením problémů se vždy ujistěte, že znáte aktuálního poskytovatele těchto služeb. 

K chybám domény a DNS dochází skoro výhradně vlivem změn těchto služeb, ať už manuálním (přepsání údajů o DNS serverech nebo záznamech), nebo automatickým (odstavení doménu registrem, automatické nastavení v administraci).

Mezi nejčastější problémy s doménou nebo DNS patří:

  • Neaktivní doména buď expirovala, nebo ještě nebyla zřízena. Pokud můžete, službu uhraďte, do 6 – 48 hodin po úspěšném přijetí platby v našem systému by opět měla fungovat. Pokud dříve aktivní doménu v administraci nevidíte, buď se nachází v jiném zákaznickém účtu (případně u jiného registrátora), nebo ji systém po určité době expirace smazal.

Běžným důvodem deaktivace generických domén (COM, NAME, …) je neověření e-mailu majitele domény, který jsme Vám zaslali po její registraci, do 15 dní. Dohledejte tento e-mail a pomocí odkazu ověřte majitele domény. Nedaří-li se Vám e-mail najít, požádejte podporu o jeho opětovné zaslání ⧉. V žádosti uveďte název domény.

  • Nesprávné DNS servery. Pokud jste v nedávné době měnili DNS servery (NSSET) domény, zkontrolujte, že u nového poskytovatele máte správné záznamy typu A, případně AAAA. Počítejte také s delší dobou propisování DNS serverů, které zpravidla trvá 6 – 48 hodin.
  • Nesprávné nebo chybějící záznamy typu A nebo AAAA. Aby na doméně fungoval web, musí mít alespoň jeden DNS záznam typu A nebo AAAA. Pokud poskytovatel webhostingu daný typ záznamu (IPv4 nebo IPv6 adresu) nepodporuje, ujistěte se, že jste staré záznamy tohoto typu smazali a návštěvníci nejsou tím pádem směrováni na starou adresu.

Některé akce, jako například zřízení nového hostingu, přejmenování, přidání aliasu, nebo nasazení ochrany WEDOS Protection ⧉, mohou automaticky změnit DNS záznamy typu A a AAAA. Při provádění těchto akcí věnujte zvýšenou pozornost volbám automatického nastavení DNS.

Nastavení Webhostingu

Chyby v nastavení webhostingu se projevují nejčastěji při změně jeho parametrů, nebo aktualizaci aplikace, která na hostingu běží. 

Mezi nejčastější problémy s nastavením webhostingu patří:

  • Vypnutý nebo omezený web server poznáte snadno – podle chybové obrazovky s hláškou Webhosting je vypnutý. K vypnutí web serveru dojde nejčastěji po expiraci Webhostingu.
Hláška vypnutého Webhostingu
Hláška vypnutého Webhostingu

Webhosting expirovaný déle než 30 dní (7 dní u vypovězeného Webhostingu) je ze systému zcela smazaný. Obnovit jej můžete objednáním nové služby a nahráním vlastní zálohy. Z naší strany zálohu smazaného hostingu obnovit nelze.

webhosting-problem-obr3-1845433
Chyba zabezpečeného připojení v prohlížeči Chrome

Adresářová struktura a soubory

K chybám adresářové struktury a souborů dochází většinou neodborným zásahem na FTP, nebo vlivem napadení webu. 

Mezi nejběžnější chyby adresářové struktury a souborů patří:

Redakční systémy a aplikace

VEDOS nijak nezodpovídá za chyby redakčních systémů ani aplikací provozovaných na webhostingu, a to včetně aplikací instalovaných naším instalátorem, nebo migrovaných automatickým migračním nástrojem.

V případě žádosti o pomoc ze strany podpory VEDOS nastavte dočasný FTP přístup minimálně na 1-2 pracovní dny a počítejte s tím, že takový zásah může trvat i několik dní, nebo může být zamítnut.

Řešení problémů, na které naráží komunita nejčastěji, můžete najít v rozcestníku komunitních návodů Help ⧉. Pokud zde řešení problému nevidíte, můžete zkusit položit dotaz na fóru ⧉.

Víte-li, která část systému nebo aplikace problém způsobuje (například název chybové šablony nebo pluginu vidíte v cestě k souboru), obraťte se přímo na jejich podporu.

Napadený web

Napadení webu se může projevit různými způsoby. Mezi nejčastější patří:

  • Změna nebo smazání obsahu webu
  • Nežádoucí přesměrování
  • Odesílání spamu

Napadení webu z naší strany řešíme nanejvýš omezením výkonu webu nebo jeho odstavením, v případě spamování zablokováním funkce mail(). Není-li k dispozici zdravá záloha souborů a databází, musíte záležitost řešit samostatně, nebo prostřednictvím externího specialisty.


Často kladené dotazy

Co mám dělat, když nic z toho můj problém nevyřešilo?

Aktivujte dočasný FTP přístup pro podporu a napište přes kontaktní formulář ⧉. Uveďte název webu a podrobný popis problému, včetně snímků obrazovky ⧉ chybových hlášek nebo nežádoucího chování. Pokud řešení trvá delší dobu, buďte trpěliví a udržujte dočasný FTP přístup aktivní. Rozhodnete-li se během této doby řešit problém vlastními prostředky, FTP přístup ukončete a uvědomte nás.

Jak dlouho trvá, než podpora VEDOS můj problém vyřeší?

Návody na řešení známých problémů zasíláme zpravidla do 1 hodiny. V případě, kdy je potřeba zásah CMS/WebSite oddělení nebo technika, může řešení trvat i několik dní – vždy záleží na obtížnosti řešení a vytížení daného oddělení.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors