Tento návod řeší problémy s webem na službě Webhosting (včetně WMS).
- Řešíte-li problém s připojením k FTP, postupujte podle návodu FTP – Řešení problémů.
- Nefungují-li Vám e-maily, postupujte podle návodu E-maily – Řešení problémů.
- Pokud používáte službu WEDOS Protection a web se nechová správně, čtěte Protection – Řešení problémů webu ⧉.
V tomto článku se dočtete:
Diagnostika problémů s webem
Většina běžných chyb je dobře popsaná a k použitelnému návodu na jejich řešení se nejlépe dostanete zadáním chybové hlášky nebo stručného popisu chyby v kombinaci s názvem poskytovatele (případně redakčního systému) do vyhledavače (Google, …), například Chyba 500 Prestashop WEDOS.

Pokud postup nenajdete, vyzkoušejte následující kroky:
- Spusťte diagnostiku domény podle návodu Domény – Diagnostika. Zde zjistíte, jestli jsou služby aktivní/vypnuté, případně zda je vůbec provozuje VEDOS.
- Zkontrolujte službu Status na adrese wedos.status.online ⧉. Označení web serveru najdete v diagnostickém výpisu z předchozího kroku.
- Projděte krok za krokem kapitolu Řešení problémů s webem.

Mezi pokročilejší nástroje vhodné k diagnostice problémů s webem patří:
- Logování. Umožňuje lokalizovat konkrétní chyby (Errorlog) a případně jejich souvislost s počtem přístupů na stránky (Accesslog). Jednou za měsíc máte logování Webhostingu na 24 hodin zdarma. Návod najdete v článku Webhosting – Logování.
- Vývojářské nástroje prohlížeče. Hodí se zejména k prověření nefunkčních částí stránek (Síť) a skriptů (Konzole). Návod najdete v manuálu Vašeho prohlížeče.
Řešení problémů s webem
Problémy s webem mohou vzniknout na různých místech:
- U domény nebo DNS: Sem běžně patří expirace domény nebo jiná příčina odstavení DNS serverů, alternativně problematický zásah do DNS záznamů.
- V nastavení Webhostingu: Některé parametry služby mohou přijít do konfliktu s aplikací, kterou na hostingu provozujete.
- V adresářové struktuře nebo souborech: K těmto problémům dochází zejména při problematickém zásahu na FTP, vzácněji při nahrávání obsahu jinými způsoby.
- V redakčním systému nebo aplikaci: Tyto problémy jsou velmi rozmanité – každá aplikace, šablona, plugin nebo jejich kombinace může způsobit chybu. WEDOS poskytuje návody (případně podporu) pouze na nejběžnější z těchto problémů.
- Důsledkem napadení: Máte-li na webu malware, nebo Vám útočník smazal či pozměnil data, můžeme Vám při včasném zjištění problému zajistit zálohu. Samotné odvirování webu z naší strany neřešíme, vyhledejte pomoc specialisty.
Doména a DNS
Doména, DNS a Webhosting jsou rozdílné služby. Před řešením problémů se vždy ujistěte, že znáte aktuálního poskytovatele těchto služeb.
K chybám domény a DNS dochází skoro výhradně vlivem změn těchto služeb, ať už manuálním (přepsání údajů o DNS serverech nebo záznamech), nebo automatickým (odstavení doménu registrem, automatické nastavení v administraci).
Mezi nejčastější problémy s doménou nebo DNS patří:
- Neaktivní doména buď expirovala, nebo ještě nebyla zřízena. Pokud můžete, službu uhraďte, do 6 – 48 hodin po úspěšném přijetí platby v našem systému by opět měla fungovat. Pokud dříve aktivní doménu v administraci nevidíte, buď se nachází v jiném zákaznickém účtu (případně u jiného registrátora), nebo ji systém po určité době expirace smazal.
Běžným důvodem deaktivace generických domén (COM, NAME, …) je neověření e-mailu majitele domény, který jsme Vám zaslali po její registraci, do 15 dní. Dohledejte tento e-mail a pomocí odkazu ověřte majitele domény. Nedaří-li se Vám e-mail najít, požádejte podporu o jeho opětovné zaslání ⧉. V žádosti uveďte název domény.
- Nesprávné DNS servery. Pokud jste v nedávné době měnili DNS servery (NSSET) domény, zkontrolujte, že u nového poskytovatele máte správné záznamy typu A, případně AAAA. Počítejte také s delší dobou propisování DNS serverů, které zpravidla trvá 6 – 48 hodin.
- Nesprávné nebo chybějící záznamy typu A nebo AAAA. Aby na doméně fungoval web, musí mít alespoň jeden DNS záznam typu A nebo AAAA. Pokud poskytovatel webhostingu daný typ záznamu (IPv4 nebo IPv6 adresu) nepodporuje, ujistěte se, že jste staré záznamy tohoto typu smazali a návštěvníci nejsou tím pádem směrováni na starou adresu.
Některé akce, jako například zřízení nového hostingu, přejmenování, přidání aliasu, nebo nasazení ochrany WEDOS Protection ⧉, mohou automaticky změnit DNS záznamy typu A a AAAA. Při provádění těchto akcí věnujte zvýšenou pozornost volbám automatického nastavení DNS.
Nastavení Webhostingu
Chyby v nastavení webhostingu se projevují nejčastěji při změně jeho parametrů, nebo aktualizaci aplikace, která na hostingu běží.
Mezi nejčastější problémy s nastavením webhostingu patří:
- Vypnutý nebo omezený web server poznáte snadno – podle chybové obrazovky s hláškou Webhosting je vypnutý. K vypnutí web serveru dojde nejčastěji po expiraci Webhostingu.

Webhosting expirovaný déle než 30 dní (7 dní u vypovězeného Webhostingu) je ze systému zcela smazaný. Obnovit jej můžete objednáním nové služby a nahráním vlastní zálohy. Z naší strany zálohu smazaného hostingu obnovit nelze.
- Nízký výkon se projevuje nejčastěji Chybou 503 – Service Temporarily Unavailable, při které je přidělený výkon vyčerpán a server nestíhá odbavovat další požadavky aplikace.
- Na problém s verzí nebo parametry PHP Vás většinou upozorní přímo chybové hlášky, nebo na ně narazíte při řešení chyb aplikací a pluginů s jejich podporou. Některé parametry PHP závisejí také na webhostingovém tarifu ⧉, jiné, včetně verze PHP, nastavíte podle návodu Webhosting – Konfigurace PHP. Dostupnost PHP funkcí, které Vaše aplikace požaduje, si můžete ověřit ve výpisu PHPinfo (8.0) ⧉.
- Nefunkční HTTPS zpravidla zobrazuje chybové hlášení o nezabezpečeném připojení, nebo hlášku Not Found on Accelerator. V obou případech manuálně zkontrolujte nastavení HTTPS Webhostingu a odstraňte případné chyby. Další test HTTPS opakujte nejméně půl hodiny poté, co administrace zobrazí certifikát jako aktivní. Pokud problémy přetrvávají, kontaktujte zákaznickou podporu ⧉.

Adresářová struktura a soubory
K chybám adresářové struktury a souborů dochází většinou neodborným zásahem na FTP, nebo vlivem napadení webu.
Mezi nejběžnější chyby adresářové struktury a souborů patří:
- Chyba 403 – Forbidden, kdy je blokovaný přístup do adresáře, případně zobrazení souboru index.html nebo index.php.
- Chyba 404 – Not Found, tedy soubor nenalezen, většinou protože je přejmenovaný, nebo smazaný.
- Chyba 500 – Internal Server Error, který je většinou způsobený neplatnými příkazy v souboru .htaccess, případně konfliktem subdomén na webhostingu.
- Porušení adresářové struktury nahráním webu jinam než do složky www (zpravidla do kořenového adresáře) nebo adresářů pro aliasové domény a subdomény. Weby umístěné v podadresářích domains a subdom také vyžadují použití výchozího .htaccessu. Mezi méně nápadné chyby adresářové struktury pak patří problémy s nahráváním souborů a ukládáním tokenů. Obojí způsobuje chybějící složka (tmp nebo session) v kořenovém adresáři. Ve všech těchto případech obnovte základní adresářovou strukturu webhostingu podle návodu Webhosting – Reset FTP.
Redakční systémy a aplikace
VEDOS nijak nezodpovídá za chyby redakčních systémů ani aplikací provozovaných na webhostingu, a to včetně aplikací instalovaných naším instalátorem, nebo migrovaných automatickým migračním nástrojem.
V případě žádosti o pomoc ze strany podpory VEDOS nastavte dočasný FTP přístup minimálně na 1-2 pracovní dny a počítejte s tím, že takový zásah může trvat i několik dní, nebo může být zamítnut.
Řešení problémů, na které naráží komunita nejčastěji, můžete najít v rozcestníku komunitních návodů Help ⧉. Pokud zde řešení problému nevidíte, můžete zkusit položit dotaz na fóru ⧉.
Víte-li, která část systému nebo aplikace problém způsobuje (například název chybové šablony nebo pluginu vidíte v cestě k souboru), obraťte se přímo na jejich podporu.
Napadený web
Napadení webu se může projevit různými způsoby. Mezi nejčastější patří:
- Změna nebo smazání obsahu webu
- Nežádoucí přesměrování
- Odesílání spamu
Napadení webu z naší strany řešíme nanejvýš omezením výkonu webu nebo jeho odstavením, v případě spamování zablokováním funkce mail(). Není-li k dispozici zdravá záloha souborů a databází, musíte záležitost řešit samostatně, nebo prostřednictvím externího specialisty.
Často kladené dotazy
Co mám dělat, když nic z toho můj problém nevyřešilo?
Aktivujte dočasný FTP přístup pro podporu a napište přes kontaktní formulář ⧉. Uveďte název webu a podrobný popis problému, včetně snímků obrazovky ⧉ chybových hlášek nebo nežádoucího chování. Pokud řešení trvá delší dobu, buďte trpěliví a udržujte dočasný FTP přístup aktivní. Rozhodnete-li se během této doby řešit problém vlastními prostředky, FTP přístup ukončete a uvědomte nás.
Jak dlouho trvá, než podpora VEDOS můj problém vyřeší?
Návody na řešení známých problémů zasíláme zpravidla do 1 hodiny. V případě, kdy je potřeba zásah CMS/WebSite oddělení nebo technika, může řešení trvat i několik dní – vždy záleží na obtížnosti řešení a vytížení daného oddělení.