Administrace – Manuál

V tomto článku se dozvíte:


Zákaznická administrace VEDOS

Zákaznickou administraci WEDOS najdete na adrese https://client.wedos.com/ ⧉.

Hlavní stránka zákaznické administrace přihlášeného uživatele
Hlavní stránka zákaznické administrace přihlášeného uživatele

Hlavními navigačními prvky administrace jsou horní a levé menu:

  • V horním menu vybíráte typ služby, který chcete spravovat. Můžete zde také vyhledat službu podle čísla nebo názvu.
  • V levém menu vybíráte konkrétní činnost, kterou chcete provést.

Mezikrokem v této navigaci je často výběr konkrétní služby ze seznamu. Ve spodní části tohoto seznamu najdete nabídku hromadných akcí dostupných pro daný typ služby.

Pod seznamem Vašich služeb najdete seznam služeb zpřístupněných Vám jakožto oprávněnému uživateli.

Seznam domén se zvýrazněným rozhraním hromadných akcí
Seznam domén se zvýrazněným rozhraním hromadných akcí

Kliknutím na službu v seznamu vstoupíte do jejího detailu, kde najdete základní informace, ovládací prvky a přístup k podpoře dané služby.

Přístup k zákaznické podpoře služby (chat, formulář, fórum)
Přístup k zákaznické podpoře služby (chat, formulář, fórum)

Základní úkony

Zákaznická administrace WEDOS umožňuje uživateli až na malé výjimky spravovat ohledně svých služeb cokoliv, co spravovat lze. Jen hrstka nastavení je rezervována zákaznické a technické podpoře. Návody a postupy najdete zde ve znalostní bázi.

Přístup do administrace

K přístupu do administrace si založte zákaznický účet. Ten potřebujete jak ke správě vlastních služeb, tak služeb cizích, pokud Vás jiný zákazník přidá jako oprávněného uživatele.

Přihlášení i registraci můžete provést prostřednictvím služeb třetích stran, jako jsou Google, Facebook a jiné. Více informací najdete v článku Administrace – Sdílené přihlašování. Chcete-li účet zabezpečit, postupujte podle návodu Administrace – Zabezpečení zákaznického účtu.

Zákaznický účet nepotřebujete, chcete-li se stát majitelem domény (v registru) nebo provozovatelem služby, kterou bude mít v zákaznickém účtu Váš správce.

Pokud už účet máte, ale nemůžete se přihlásit, postupujte podle návodu Administrace – Problémy s přihlášením.

Kontrola stavu systémů

Klíčovým monitorem stavu služeb je Status na adrese https://wedos.status.online ⧉. Odkaz spolu s indikátorem stavu najdete v horní liště zákaznické administrace. Je-li indikátor zelený, stav systémů je v pořádku.

Horní lišta administrace se stavem služeb - v pořádku
Horní lišta administrace se stavem služeb – v pořádku

Plánované odstávky najdete přímo v administraci na stránce Odstávky, poruchy a změny.

Autorizované požadavky

Pokud už narazíte na úkon, který nemůžete v zákaznické administraci provést Vy, posílejte požadavek na podporu autorizovaně, tedy ze zákaznického účtu, ve kterém se daná služba nachází, nebo který je jejím oprávněným uživatelem. Více informací najdete v článku Administrace – Autorizace požadavků.

Správa služeb

Některé služby spravujete v zákaznické administraci jen částečně. Patří sem:

  • Weby na Webhostingu a WMS: K jejich správě využíváte i rozhraní WebFTP ⧉ (Manuál) k nahrávání souborů a phpMyAdmin ⧉ ke správě obsahu databází. Používáte-li na webu redakční systém (např. WordPress), používáte administraci tohoto systému, která je zcela mimo správu WEDOS.
  • Služba WebSite 1.0 používá pouze vlastní rozhraní wedos.website ⧉.
  • E-maily na Webhostingu, Mailhostingu, WebSite a WMS: Mailové schránky můžete částečně spravovat přes webový klient WebMail ⧉ (Manuál).
  • Služby VPS ON a Cloud spravujete pomocí rozhraní OpenNebula SunStone ⧉.

Slovníček pojmů

  • Administrace: Rozhraní pro správu služeb a fakturace.
  • Autorizace: Ověření, že osoba požadující zásah u služby, má k takovému požadavku potřebné oprávnění.
  • Doplňková služba: Dříve rozšíření, příplatková služba. Volitelná modifikace základní služby, která zpravidla navyšuje její cenu.
  • Hosting: Služba pro ukládání dat, provoz webu nebo e-mailů.
  • Hromadné akce: Úpravy více služeb stejného typu najednou.
  • Login: Přihlášení do administrace, nebo přihlašovací e-mail.
  • Odstávka: Plánované omezení části systémů, většinou za účelem údržby.
  • Oprávněný uživatel: Zákazník, který ze svého účtu může spravovat vybrané služby jiného zákazníka.
  • Podpora: Lidi zodpovědní za odbavování autorizovaných požadavků.
  • Porucha: Neplánované omezení části systémů vlivem technické chyby. O poruchách informuje především Status.
  • Sdílené přihlášení: Přihlášení do zákaznické administrace prostřednictvím jiné služby, například Google.
  • Služba: Doména, hosting, nebo jiná služba s vlastním číslem a fakturací.
  • Status: Služba hlídající dostupnost systémů WEDOS.

Pomohl Vám návod?

Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors